hits
  • 22.06.2018 kl. 15:29

Vil DU vlogge om trening? Treningsnapp leter etter deg!

Er du interresert i trening, kosthold og velvre? Har du lyst til bli med p et koselig Snapchat-team? Les videre!

Treningsnapp er en helt ny Snapchatkonto som vlogger om trening, kosthold og hverdag. 

De som vlogger er Maren, Camilla, Johanne og Tone Marie. Vi har alle vre utfordringer og vre mter vre aktive p. P denne snappen gir vi deg innblikk i vre liv, kommer med tips, tar opp ulike temaer, viser ulike oppskrifter og ulike treningsvelser. Vi leter n etter en ny person som kunne tenkt seg vre med p denne vloggekanalen. Er du den personen? Ta kontakt med meg p Facebooksiden vr: Treningsutfordringer 

Gjerne legg oss til ogs!

  • 07.07.2017 kl. 19:47

Vannmelon-inspirert neglekunst







 

  • 20.04.2017 kl. 09:46

S rlig som det kan bli

God morgen!
// Innlegget er ikke sponset og inneholder rmateriale av egne meninger.

Akkurat n sitter jeg og nipper til et glass med frossen frukt, melk og mltidserstatter med vaniljesmak fra Herbalife. Jeg vil komme med en grundigere omtale nr jeg har ftt prvd ut litt mer. Akkurat n har jeg en prvepakke som jeg fikk i bursdagsgave fra min sster. Jeg er kritisk ut av en annen verden, men har ingenting i mot prve noe nytt. Dette vil vre en rlig, kritisk og en ikke sponset omtale. 


Jeg har hele tiden trodd at mltidserstattere er noe tull, og da spesielt drikke. Jeg har n drukket meg mett p smoothie med mltidserstatter, men jeg er fremdeles skeptisk. Blir forbrenningen kt? Hva skjer nr jeg begynner spise fast fde til frokost igjen? Jeg kommer selvsagt til variere fast fde, og disse erstatterne, da disse bare kommer til bli brukt til frokost, og til nd de gangene om kveldene jeg ikke orker vente to timer p legge meg etter mat.


S SUR: Jeg ser alltid s sur ut om morningen. Blir ikke mer ekte enn et ekte morratryne p blogger. Ikke har jeg prvd legge inn en innsats p f bildet fint heller.

Det som skal vre kjekt med mltidserstattere, er at man slipper bruke mye tid p kjkkenet. Spesielt greit for meg som vil ut gjre andre ting enn st p kjkkenet, selv om det jo ogs er gy til en viss grense om man har alt av utstyr p plass. Med drlig tid blir det fort drligere mltider som ikke metter lenge nok, som heller ikke er spesielt sunne. Med en mltidserstatter skal du visstnok f i deg i det minste et sunt og nringsrikt mltid om dagen, og det skal visstnok hjelpe p trtthet og slapphet. Noe jeg hper det gjr, men det fr tiden vise. I det minste fr jeg i meg frokost og fr en god start p dagen! Jeg har ogs i en periode bare spist et mltid om dagen, s det blir det en endring p n, takk gud for det.

Men en ting har det definitivt gjort... og det er ha satt fart p magen min... Ser deg senere!

  • 08.04.2017 kl. 13:59

Da var endelig kommentarfeltet oppe gr!

Jeg m utrette en stor takk til webdesigneren Kristine Valberg som str bak KvDesign. Hun hadde god tid til hjelpe meg med alle sprsmlene jeg hadde til f kommentarfeltet oppe g. Prvde selv se p kodene, men det er minimalt av forstelse jeg har for koding. Derfor er det greit f hjelp av flinke folk som vet hva de driver med.

Det neste blir vel kanskje en header, men jeg liker godt bloggen slik den er n. Fint ikke vre s mainstream heller. Selv om en header fint kan vise hva en blogg handler om. 

Siden til KvDesign finner du: HER



 

  • 06.04.2017 kl. 14:22

Kjp pskeegg til 13,- og delegg naturen


BILDEKILDE: Her

Pskekrigen er i full gang. Butikkene gikk ut og mente at de var ferdige med priskrig. Men hva har skjedd n? 

Palmeolje-egg til 13,- for en pakke?! I tillegg skal de dumpes ned et par kroner til om bare noen dager? For meg som har vrt student ved en folkehgskole med fokus p fred og solidaritet, gremmes jeg. 

Hvorfor, bare hvorfor?

Jeg kommer aldri til kjpe disse eggene igjen, ikke bare delegger de regnskogen. De smaker hgg.

De uten palmeolje smaker ti ganger bedre. Sjokoladen smaker faktisk sjokolade og kremen inni egget, er mindre kvalmt enn det som er i de med palmeolje. For meg som bryr meg om naturen, som sorterer spla og som lett spiser mat som har gtt over utlpsdato, sier saken seg selv. Jeg kommer aldri til kjpe disse eggene igjen. Aldri. Da kjper jeg egg som smaker godt, og som jeg kan spise med god samvittighet. For selv om jeg vil ned i vekt, er det fullt lovlig kose seg med godis i pska. Men jeg delegger ikke regnskogen og fremtiden til mine eventuelle barn for det om!

  • 05.04.2017 kl. 12:16

Du blir feit av pskegodt

I de siste dagene har dagligvarekjedene satt ned prisen p smgodt, til tross for at de i fjor uttalte seg med at priskriger er de ferdige med. N er det n en gang slik at dagligvarekjedene alltid har konkurrert om priser, og da spesielt under hytider. Media dekker s klart dette, for det er allemannseie vite hvor man fr de billigste tilbudene fra, og det er ikke til legge under en stol at dette skaper klikk. Og klikk er noe alle nettaviser er opptatte av for skape et levebrd for seg selv. For skape et levebrd for seg selv, er man ogs avhengige av pluss-lsninger, men det er derimot en helt annen historie, som jeg ikke kommer til g innom n.



Nettavisen melder at kjeder som Rema 1000, Kiwi, Coops kjeder Extra og Obs har redusert prisene til 6,90 pr. hg. Noe som er en litt hyere pris enn fjorret som var p 2,90 pr. hg. Det er fremdeles billig, men det er mulig at det ikke blir like mye hamstring i r som i fjor, men det fr bare pska vise.

Om det derimot skjer, er flere bekymret for at du skal g opp i vekt i pska. 

Men blir du virkelig feit av litt pskegodt?
Vi journalister skal f frem flere sider av samme sak, og gr dermed til verks for finne ut av hva som har blitt satt ned i pris. Vi finner ulike vinklinger, gjr research og finner gode intervjuobjekter. Denne pska har flere sunne pskevarer blitt satt ned i pris. 

Men ligger det i blodet til en nordmann hamstre inn frukt og grnnsaker i stedet for godterier, og da spesielt i pska? 



Om det du vil er handle inn pskegodt i stedet for mat, er dette helt og holdent opp til deg selv. Kan hende at blodsukkeret ditt svinger som en yo-yo i full fart, og du kjenner det p bde humr og form. Men det er det ingen andre enn du som kan gjre noe med. 

Det kan hende at du gr litt opp i vekt i pska om du spiser deg fordervet p snop og annet digg, men mye av dette er faktisk vann som du lett gr av deg igjen. Pska varer ikke s lenge, at det du gr opp i vekt, forblir der. Om du derimot har lyst til ha humret og formen p plass, anbefales det at du gr deg noen turer. Eventuelt en skitur p pskefjellet om vret tillater det. Bli med barna dine lek i snen, eller spill fotball med dem om det ikke er sn. 

Det viktigste i pska er tross alt ha det fint i lag med dem du er glad i.

  • 04.04.2017 kl. 22:30

God pske!

Dette er meg for tiden. Ser ikke ut som meg selv. Merkelig hva 13 ekstra kilo på kroppen gjør. Men hva gjør vel det? Det er påskeferie! Og endelig har jeg tid til sying og negledesign. Noe jeg skal gjøre i morgen. Er for støl til å dra på trening igjen. Restitusjon er også viktig, vet du!

  • 04.04.2017 kl. 16:35

Kjrer i gang N!

Bare en liten vennlig pminnelse om at live-sendingen er like rundt hjrnet.

Se den HER 


 

  • 04.04.2017 kl. 10:51

Still meg sprsml p direkten!

...Eller bare kom innom og si hallo. Alltid trivelig det ogs. 

Jeg gr LIVE for frste gang. Og for de som vil vre med p livesendingen kan du finne den her: 
TRYKK

Jeg gr live 1700. Gleder meg til se deg der! 
* En pminnelse kommer en halvtime fr p bloggen. 



 

  • 03.04.2017 kl. 14:44

Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!

Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklr og et dyrt medlemskap p treningssenter for g ned i vekt, er oppskrytt. Hvorfor ikke like s gjerne ta stua til bruk?

Det er tre ord som gr igjen om man skal ha suksess ved g ned i vekt: Kosthold, trening og repetisjon. Ikke hvor man trener eller hvilket utstyr man har.


UNDVENDIG: dra en tur p treningssenter er undvendig om du skal ned i vekt.

Hvor ofte og hva?
Til begynne med er det fint med en-to treninger i uka. Etterhvert kan man tilfre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett komme i aktivitet. Gr det ikke ukentlig til begynne med, er det bare gi seg i kast med treningen igjen. Det tar omtrent 20 dager f en ny vane, s ikke fortvil om du ikke fr det til med det frste. Det er fullstendig normalt, bare prv igjen.

Det variere kan vre lurt. Her kan det f.eks. innebre en cardiokt p stuegulvet, noen styrkevelser, en time med dans eller en joggetur. Eller hva med yoga? Prv vr litt ekstra aktiv der du kan vre det. Dette kan vre samtidig som du ser p TV, nr du lager mat, og gjr husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjr det tilstrekkelig? 



Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved lpe opp og ned, bruke et helt vanlig tau som hoppetau er ogs mulig. 

Gjr velsene riktig!
Noe av det viktigste for unng slitasje p muskler og ledd nr man trener, er gjre velsene riktig. For eksempel kan en enkel svai i ryggen nr du gjr planken kan gi deg fle ryggsmerter.

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon p blant annet YouTube. Dette er ogs videoer som gjr det mulig trene hjemme, ved at du fr en innfring i hvordan du skal ta velsene. La oss kalle det en virtuell gruppetime!:
Blogilates
FitnessBlender
The Body Coach TV
Yoga With Adriene

  • 02.04.2017 kl. 22:41

Begynner med radio!

Jeg er inne i veldig spennende tider for tiden, om jeg kan få si det selv. Jeg har i over en god stund vært en ivrig Girl Geek her i Trondheim. Med det kommer det spennende muligheter. Det neste som står på planen er å gå igjennom det vi lærte på DIGS her om dagen. Nemlig podcast. Girl Geek er i oppstarten for høstens radiosendinger og fra høsten av kan du høre oss på Radio Trondheim.

Dette blir spennende!

  • 21.03.2017 kl. 13:00

Tidsklemma er den strste utfordringen

Som student, frilanser og telefonintervjuer med flere prosjekter gende om dagene, er tidsklemma min strste utfordring nr det kommer til trening. Det er i grunn ingen unnskyldning, for om man bare planlegger dagene bedre, skal alt vre mulig. Jeg har lrt meg ha fortgang p sakene jeg holder p med, da det har gtt fra en og en halv uke til et par timer p en sak. Det avhenger selvsagt av hva det er snakk om, men jeg begynner kjenne meg selv bedre n. Hva jeg bruker tid p og som ca. hvor lang tid jeg kommer til bruke. 

Jeg kommer til sette opp en plan hver uke fremover, p hva jeg kommer til bruke tid p. Denne uken er det blant annet rsmte med journalistlaget for studenter, der jeg er sosialansvarlig. Jeg har meldt meg frivillig for vre med p neste sesong med Girl Geek Radio. Vi er enda i planleggingsfasen og vil ha et mte p torsdag. Det er legetime i morgen, skolen, husarbeidsplikter (som forvrig ogs kan fungere som trening), to kveldsvakter p jobb, osv. S er det det jeg har lyst til gjre som er tidkrevende, som det lage negledesign-videoer, blogge, spille dataspill, vre med venner, osv. Det eneste som egentlig er viktig her er ha tid med venner. Man burde aldri, aldri, aldri ta vennene sine for gitt.

 

  • 20.03.2017 kl. 22:00

7 tips for g ned i vekt

Noen ganger fr man seg bare ikke over drstokkmila selv om man gjerne vil. Her har jeg samlet sju tips for deg som vil ned i vekt.


Sett pris p mltidene.
For g ned i vekt kreves det spise regelmessig og sunt. Du kan godt skeie ut noen ganger, men hold det til en begrensning. Jo lengre du er fra snacks, jo lettere blir det avst neste gang. Men ikke ha noe som nei-mat, da dette ofte kan trigge en til spise dette oftere. g ned i vekt skal ikke vre noe du straffer deg med. Husk at dette er noe du vil gjre over en stund, da det g ned i vekt tar tid.

Drikk nok vann.
En dehydrert kropp fungerer rett og slett bare ikke. 

Sett deg ml.
Sm delml er lettere oppn enn et stort ml. Ut fra sm ml vil du oppn strre innsatsvilje og se p det du holder p med som et morsomt prosjekt. Et godt tips kan vre ha deg en bok der du skriver ned dette.


Ml fremgangen.
mle antall centimeter rundt omkring p deler av kroppen en gang i mneden med et mlebnd, kan ogs gi deg en pekepinn p hvor du er p vei. Dette kan peke i begge retninger, og kan gi bde ergrelse og glede.  sette deg en plan p antall repetisjoner p en enkelt velse vil ogs muligens fungere.

Vr i energiunderskudd.
g ned i vekt er 70 % mat og 30 % trening. Finn ut hvor mange kalorier du trenger hver dag. Du finner mange gode kalkulatorer om dette p nett, blant annet HER. Eller du kan regne ut selv ved flge denne formelen: (9.99xhyde)+(4.92xvekt)+(6.25xalder) = vanlig forbruk. For vre i energiunderskudd m du vre under det kroppen din trenger om dagen.

Ha en/flere treningskamerat(er).
ha ml med en treningskamerat kan vre tingen om du sliter med komme deg p trening, og du fler at det vre alene er kjedelig. Her kan man pushe hverandre og gi hverandre ros om man er flink.

Sjekk ut forskjellige apper og YouTube-brukere.
S-Health, Fitnessblender, diett.no for nevne noen f.

  • 19.03.2017 kl. 14:11

Opp 13 kg. Nok er nok!

Nå er det lenge siden jeg har postet noe her på bloggen. Jeg føler at jeg må starte opp denne nå igjen i og med at mye av treningsmotivasjonen var å finne nettopp her.

Etter at jeg fikk korsryggbetennelse i fjor, og at det fremdeles gjør litt vondt av og til, har motivasjonen forduftet. Kostholdet er så som så. Kostholdet er egentlig ikke noe jeg bryr meg om lengre. Men nok er nok! Jeg veier nå 76 kg. Og det skremmer meg litt. Om jeg ikke gjør noe med det, kommer jeg til å være tilbake til der jeg var. 88 kg på en 160 cm lang kropp. Elendig form. Depresjoner. Sakte tankegang. Humørsvingninger ut av en annen verden. Nok er nok!

  • 24.06.2016 kl. 16:08

Negledesign - Inspirert av sommersola







Jeg har klart det utrolige... jeg fikk ikke til g skikkelig i gr, s jeg mtte bli hjemme. Ble visst hjemme i dag ogs. S i dag forskte jeg "scraping-plate" for frste gang, siden jeg kjeder meg og fordi negledesign er gy. Jeg merker at jeg er i mangel p norske ord... for jeg skulle gjerne benyttet meg av det norske sprket nr det kommer til negledesign her p blogg.no. P Instagram slipper jeg det. Om du forresten nsker kortere videoer, kan du gjerne flge meg p Instagram. Holder p med en ny video n, en som skal passe hos blogg.no, der jeg snakker mer, og en til Instagram der det gr FORT. S jeg som snakker i ett sett i over flere minutter, blir fort for overfldig. En video p Instagram kan kun vre p ett minutt, s det sier seg kanskje selv. 



Gjerne flg meg, s flger jeg deg nok tilbake! 


Jeg vet ikke nr neste design blir, siden jeg jo har sommerjobb som rrlegger i sommer, og neglene er bde korte, og tar lang tid "forberede". Men kanskje de to siste ukene p juli? De to ukene sitter jeg jo bare p kontor likevel! Eller... bare og bare... men jeg blir i alle fall renere av det, haha.

 

Uten mnster, men bare gradient, ooooh... me likey, dette er venstrehnda mi, s beklager for mess! 


 

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no