• 24.06.2015 kl. 18:27

-25 kg - Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!


Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklær og et dyrt medlemskap på treningssenter for å gå ned i vekt, er oppskrytt. 

I noen tilfeller så er det som bremser ned fremgangen og i det hele tatt å få startet, tanken over at alt skal være så perfekt hele tiden. Det er jo dette man blir presentert for i media, så da må jo dette være det ideelle. Sannheten er derimot tre enkle ord: Kosthold, trening, repetisjon. 

LES OGSÅ: Vinn over deg selv - gjør det til en lek





Hvordan begynne? 
Om jeg kan få snakke ut i fra meg personlig, så var det lurt for meg å ta det i små steg. Det handlet like mye om å gjøre det til en vane som å bli glad i treningen. Husker jeg ble så glad for at vi på folkehøgskolen hadde rebus som gjorde at vi måtte springe fra post til post. Det strakte seg ikke over så lang tid (som ca. et kvarter) og jeg hadde før på dagen gått meg en tur til butikken. Gleden over å være i aktivitet kan komme så lett, det handler rett og slett ikke om å stresse med det - men heller være glad for de gangene man får seg over dørstokkmila. 

Hvor ofte og hva?
Til å begynne med er det fint med et par treninger i uka. Etterhvert kan man tilføre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett å komme i aktivitet. Det å variere kan være lurt. Her kan det f.eks. innebære en cardioøkt på stuegulvet, noen styrkeøvelser, en time med dans eller en joggetur. Prøv å vær litt ekstra aktiv der du kan være det. Dette kan være mens du ser på TV, mens du lager mat, og gjør husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjør det tilstrekkelig? 


LES OGSÅ: Hjemmelagde og sunne knekkebrød - spis med god samvittighet




Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig å bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved å løpe opp og ned, å bruke et helt vanlig tau som hoppetau er også mulig. 

Gjør øvelsene riktig!

Skal jeg være dønn ærlig, så er noe av det verste jeg ser folk som ikke har greie på sine øvelser. Det er så viktig å gjøre øvelsene riktig for å unngå unødvendig slitasje og skader på ledd og muskler. En enkel svai i ryggen når du gjør planken kan gi deg fæle ryggsmerter. Og jeg skriver dette fordi jeg oppriktig bryr meg om deg - lær deg hvordan øvelsene skal gjøres før du gir deg i kast med dem! 

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon på blant annet youtube. Dette er også videoer som gjør det mulig å trene hjemme:
Blogilates
FitnessBlender

også min elskede
TribeSports


#trening #livsstil #kosthold #nedivekt #stuetrening #helse #mat #travelhverdag #hjemmelaget #fit #slank #tidsklemma

spisogspar

24.06.2015 kl. 18:50
Ja jeg driver med hjemmetrening også:) Synes det er mye bedre! Eller gå en tur også er super mosjon ;) Helt sant som du sier at vi ikke trenger fancy treningsutstyr og klær for å trene ! Kjempefine tips du kommer med der:)
spisogspar: Det er veldig greit, ja!:) Takker så mye!

Margrethe

24.06.2015 kl. 19:17
Så super du har vært! Har gjort det samme sjøl - helt mulig! Du er god! :-)
Margrethe: Så snilt sagt av deg, tusen takk.:) Det er så absolutt mulig ja, rett og slett herlig!

Madde K.K

24.06.2015 kl. 19:56
Det er helt utrolig, du har masse å være stolt over!!!

Ønsker deg en fin kveld :)

Malin

24.06.2015 kl. 23:14
Dette er helt klart en av de bedre treningsbloggene jeg har lest! Du har begynt på scratch, og kan gi råd fra dine egne erfaringer! Virkelig en motivasjon for meg, sammenlignet med treninsbloggene som bare sier "TREN, TREN, TREN". Trening handler også mye om motivasjon, som jeg synes du klarer å få til Veldig bra!

ElisabethH

25.06.2015 kl. 01:02
Du skriver kjempebra! Jeg pleier aldri å legge igjen kommentarer noe sted, men likte veldig godt bloggen din. :)

Hanne Sophie Eriksen

25.06.2015 kl. 20:37
Så fin blogg du har! :-)

Tanya S. Johnsen

27.06.2015 kl. 15:50
Gode tips :)

Helsedagbok

11.07.2015 kl. 14:47
flinka :)

Charlotte og Sarah

11.07.2015 kl. 18:44
Kjempe gode tips :)

Renate

16.07.2015 kl. 14:13
Fant bloggen din via en kommentar du hadde lagt igjen hos en annen blogger. Må bare få si: fy flate, du har lagt mye arbeid i dette og det har gitt deg gode resultater! Går ned i vekt selv at the moment, og synes det kan være både slitsomt og kjekt på samme tidspunkt :) Stå på!
Renate: Tusen hjertelig!

Ja, vektnedgang kan være litt av en reise! Ønsker deg lykke til og god ferd.:)
Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits