• 03.04.2017 kl. 14:44

Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!

Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklær og et dyrt medlemskap på treningssenter for å gå ned i vekt, er oppskrytt. Hvorfor ikke like så gjerne ta stua til bruk?

Det er tre ord som går igjen om man skal ha suksess ved å gå ned i vekt: Kosthold, trening og repetisjon. Ikke hvor man trener eller hvilket utstyr man har.


UNØDVENDIG: Å dra en tur på treningssenter er unødvendig om du skal ned i vekt.

Hvor ofte og hva?
Til å begynne med er det fint med en-to treninger i uka. Etterhvert kan man tilføre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett å komme i aktivitet. Går det ikke ukentlig til å begynne med, er det bare å gi seg i kast med treningen igjen. Det tar omtrent 20 dager å få en ny vane, så ikke fortvil om du ikke får det til med det første. Det er fullstendig normalt, bare prøv igjen.

Det å variere kan være lurt. Her kan det f.eks. innebære en cardioøkt på stuegulvet, noen styrkeøvelser, en time med dans eller en joggetur. Eller hva med yoga? Prøv å vær litt ekstra aktiv der du kan være det. Dette kan være samtidig som du ser på TV, når du lager mat, og gjør husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjør det tilstrekkelig? 



Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig å bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved å løpe opp og ned, å bruke et helt vanlig tau som hoppetau er også mulig. 

Gjør øvelsene riktig!
Noe av det viktigste for å unngå slitasje på muskler og ledd når man trener, er å gjøre øvelsene riktig. For eksempel kan en enkel svai i ryggen når du gjør planken kan gi deg fæle ryggsmerter.

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon på blant annet YouTube. Dette er også videoer som gjør det mulig å trene hjemme, ved at du får en innføring i hvordan du skal ta øvelsene. La oss kalle det en virtuell gruppetime!:
Blogilates
FitnessBlender
The Body Coach TV
Yoga With Adriene

  • Maren S. Helgemo - Ned 25 kg, + 13 men de SKAL forsvinne!

    Maren Solem Helgemo er journalistikkstudent, frilanser, Girl Geek og en irriterende telefonintervjuer. Hun har tidligere vært opptatt av å holde seg i aktivitet og gikk ned 25 kg. Nå har 13 kg kommet tilbake og disse skal ned.


    KONTAKT


    marenhelgemo@hotmail.com

    Søk

    Bla i bloggen


    Bloggdesign

    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
    hits