• 03.04.2017 kl. 14:44

Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!

Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklr og et dyrt medlemskap p treningssenter for g ned i vekt, er oppskrytt. Hvorfor ikke like s gjerne ta stua til bruk?

Det er tre ord som gr igjen om man skal ha suksess ved g ned i vekt: Kosthold, trening og repetisjon. Ikke hvor man trener eller hvilket utstyr man har.


UNDVENDIG: dra en tur p treningssenter er undvendig om du skal ned i vekt.

Hvor ofte og hva?
Til begynne med er det fint med en-to treninger i uka. Etterhvert kan man tilfre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett komme i aktivitet. Gr det ikke ukentlig til begynne med, er det bare gi seg i kast med treningen igjen. Det tar omtrent 20 dager f en ny vane, s ikke fortvil om du ikke fr det til med det frste. Det er fullstendig normalt, bare prv igjen.

Det variere kan vre lurt. Her kan det f.eks. innebre en cardiokt p stuegulvet, noen styrkevelser, en time med dans eller en joggetur. Eller hva med yoga? Prv vr litt ekstra aktiv der du kan vre det. Dette kan vre samtidig som du ser p TV, nr du lager mat, og gjr husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjr det tilstrekkelig? 



Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved lpe opp og ned, bruke et helt vanlig tau som hoppetau er ogs mulig. 

Gjr velsene riktig!
Noe av det viktigste for unng slitasje p muskler og ledd nr man trener, er gjre velsene riktig. For eksempel kan en enkel svai i ryggen nr du gjr planken kan gi deg fle ryggsmerter.

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon p blant annet YouTube. Dette er ogs videoer som gjr det mulig trene hjemme, ved at du fr en innfring i hvordan du skal ta velsene. La oss kalle det en virtuell gruppetime!:
Blogilates
FitnessBlender
The Body Coach TV
Yoga With Adriene

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits