• 21.03.2017 kl. 13:00

Tidsklemma er den strste utfordringen

Som student, frilanser og telefonintervjuer med flere prosjekter gende om dagene, er tidsklemma min strste utfordring nr det kommer til trening. Det er i grunn ingen unnskyldning, for om man bare planlegger dagene bedre, skal alt vre mulig. Jeg har lrt meg ha fortgang p sakene jeg holder p med, da det har gtt fra en og en halv uke til et par timer p en sak. Det avhenger selvsagt av hva det er snakk om, men jeg begynner kjenne meg selv bedre n. Hva jeg bruker tid p og som ca. hvor lang tid jeg kommer til bruke. 

Jeg kommer til sette opp en plan hver uke fremover, p hva jeg kommer til bruke tid p. Denne uken er det blant annet rsmte med journalistlaget for studenter, der jeg er sosialansvarlig. Jeg har meldt meg frivillig for vre med p neste sesong med Girl Geek Radio. Vi er enda i planleggingsfasen og vil ha et mte p torsdag. Det er legetime i morgen, skolen, husarbeidsplikter (som forvrig ogs kan fungere som trening), to kveldsvakter p jobb, osv. S er det det jeg har lyst til gjre som er tidkrevende, som det lage negledesign-videoer, blogge, spille dataspill, vre med venner, osv. Det eneste som egentlig er viktig her er ha tid med venner. Man burde aldri, aldri, aldri ta vennene sine for gitt.

 

  • 20.03.2017 kl. 22:00

7 tips for g ned i vekt

Noen ganger fr man seg bare ikke over drstokkmila selv om man gjerne vil. Her har jeg samlet sju tips for deg som vil ned i vekt.


Sett pris p mltidene.
For g ned i vekt kreves det spise regelmessig og sunt. Du kan godt skeie ut noen ganger, men hold det til en begrensning. Jo lengre du er fra snacks, jo lettere blir det avst neste gang. Men ikke ha noe som nei-mat, da dette ofte kan trigge en til spise dette oftere. g ned i vekt skal ikke vre noe du straffer deg med. Husk at dette er noe du vil gjre over en stund, da det g ned i vekt tar tid.

Drikk nok vann.
En dehydrert kropp fungerer rett og slett bare ikke. 

Sett deg ml.
Sm delml er lettere oppn enn et stort ml. Ut fra sm ml vil du oppn strre innsatsvilje og se p det du holder p med som et morsomt prosjekt. Et godt tips kan vre ha deg en bok der du skriver ned dette.


Ml fremgangen.
mle antall centimeter rundt omkring p deler av kroppen en gang i mneden med et mlebnd, kan ogs gi deg en pekepinn p hvor du er p vei. Dette kan peke i begge retninger, og kan gi bde ergrelse og glede.  sette deg en plan p antall repetisjoner p en enkelt velse vil ogs muligens fungere.

Vr i energiunderskudd.
g ned i vekt er 70 % mat og 30 % trening. Finn ut hvor mange kalorier du trenger hver dag. Du finner mange gode kalkulatorer om dette p nett, blant annet HER. Eller du kan regne ut selv ved flge denne formelen: (9.99xhyde)+(4.92xvekt)+(6.25xalder) = vanlig forbruk. For vre i energiunderskudd m du vre under det kroppen din trenger om dagen.

Ha en/flere treningskamerat(er).
ha ml med en treningskamerat kan vre tingen om du sliter med komme deg p trening, og du fler at det vre alene er kjedelig. Her kan man pushe hverandre og gi hverandre ros om man er flink.

Sjekk ut forskjellige apper og YouTube-brukere.
S-Health, Fitnessblender, diett.no for nevne noen f.

  • 19.03.2017 kl. 14:11

Opp 13 kg. Nok er nok!

Nå er det lenge siden jeg har postet noe her på bloggen. Jeg føler at jeg må starte opp denne nå igjen i og med at mye av treningsmotivasjonen var å finne nettopp her.

Etter at jeg fikk korsryggbetennelse i fjor, og at det fremdeles gjør litt vondt av og til, har motivasjonen forduftet. Kostholdet er så som så. Kostholdet er egentlig ikke noe jeg bryr meg om lengre. Men nok er nok! Jeg veier nå 76 kg. Og det skremmer meg litt. Om jeg ikke gjør noe med det, kommer jeg til å være tilbake til der jeg var. 88 kg på en 160 cm lang kropp. Elendig form. Depresjoner. Sakte tankegang. Humørsvingninger ut av en annen verden. Nok er nok!

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits