• 20.04.2017 kl. 09:46

S rlig som det kan bli

God morgen!
// Innlegget er ikke sponset og inneholder rmateriale av egne meninger.

Akkurat n sitter jeg og nipper til et glass med frossen frukt, melk og mltidserstatter med vaniljesmak fra Herbalife. Jeg vil komme med en grundigere omtale nr jeg har ftt prvd ut litt mer. Akkurat n har jeg en prvepakke som jeg fikk i bursdagsgave fra min sster. Jeg er kritisk ut av en annen verden, men har ingenting i mot prve noe nytt. Dette vil vre en rlig, kritisk og en ikke sponset omtale. 


Jeg har hele tiden trodd at mltidserstattere er noe tull, og da spesielt drikke. Jeg har n drukket meg mett p smoothie med mltidserstatter, men jeg er fremdeles skeptisk. Blir forbrenningen kt? Hva skjer nr jeg begynner spise fast fde til frokost igjen? Jeg kommer selvsagt til variere fast fde, og disse erstatterne, da disse bare kommer til bli brukt til frokost, og til nd de gangene om kveldene jeg ikke orker vente to timer p legge meg etter mat.


S SUR: Jeg ser alltid s sur ut om morningen. Blir ikke mer ekte enn et ekte morratryne p blogger. Ikke har jeg prvd legge inn en innsats p f bildet fint heller.

Det som skal vre kjekt med mltidserstattere, er at man slipper bruke mye tid p kjkkenet. Spesielt greit for meg som vil ut gjre andre ting enn st p kjkkenet, selv om det jo ogs er gy til en viss grense om man har alt av utstyr p plass. Med drlig tid blir det fort drligere mltider som ikke metter lenge nok, som heller ikke er spesielt sunne. Med en mltidserstatter skal du visstnok f i deg i det minste et sunt og nringsrikt mltid om dagen, og det skal visstnok hjelpe p trtthet og slapphet. Noe jeg hper det gjr, men det fr tiden vise. I det minste fr jeg i meg frokost og fr en god start p dagen! Jeg har ogs i en periode bare spist et mltid om dagen, s det blir det en endring p n, takk gud for det.

Men en ting har det definitivt gjort... og det er ha satt fart p magen min... Ser deg senere!

  • 08.04.2017 kl. 13:59

Da var endelig kommentarfeltet oppe gr!

Jeg m utrette en stor takk til webdesigneren Kristine Valberg som str bak KvDesign. Hun hadde god tid til hjelpe meg med alle sprsmlene jeg hadde til f kommentarfeltet oppe g. Prvde selv se p kodene, men det er minimalt av forstelse jeg har for koding. Derfor er det greit f hjelp av flinke folk som vet hva de driver med.

Det neste blir vel kanskje en header, men jeg liker godt bloggen slik den er n. Fint ikke vre s mainstream heller. Selv om en header fint kan vise hva en blogg handler om. 

Siden til KvDesign finner du: HER



 

  • 06.04.2017 kl. 14:22

Kjp pskeegg til 13,- og delegg naturen


BILDEKILDE: Her

Pskekrigen er i full gang. Butikkene gikk ut og mente at de var ferdige med priskrig. Men hva har skjedd n? 

Palmeolje-egg til 13,- for en pakke?! I tillegg skal de dumpes ned et par kroner til om bare noen dager? For meg som har vrt student ved en folkehgskole med fokus p fred og solidaritet, gremmes jeg. 

Hvorfor, bare hvorfor?

Jeg kommer aldri til kjpe disse eggene igjen, ikke bare delegger de regnskogen. De smaker hgg.

De uten palmeolje smaker ti ganger bedre. Sjokoladen smaker faktisk sjokolade og kremen inni egget, er mindre kvalmt enn det som er i de med palmeolje. For meg som bryr meg om naturen, som sorterer spla og som lett spiser mat som har gtt over utlpsdato, sier saken seg selv. Jeg kommer aldri til kjpe disse eggene igjen. Aldri. Da kjper jeg egg som smaker godt, og som jeg kan spise med god samvittighet. For selv om jeg vil ned i vekt, er det fullt lovlig kose seg med godis i pska. Men jeg delegger ikke regnskogen og fremtiden til mine eventuelle barn for det om!

  • 05.04.2017 kl. 12:16

Du blir feit av pskegodt

I de siste dagene har dagligvarekjedene satt ned prisen p smgodt, til tross for at de i fjor uttalte seg med at priskriger er de ferdige med. N er det n en gang slik at dagligvarekjedene alltid har konkurrert om priser, og da spesielt under hytider. Media dekker s klart dette, for det er allemannseie vite hvor man fr de billigste tilbudene fra, og det er ikke til legge under en stol at dette skaper klikk. Og klikk er noe alle nettaviser er opptatte av for skape et levebrd for seg selv. For skape et levebrd for seg selv, er man ogs avhengige av pluss-lsninger, men det er derimot en helt annen historie, som jeg ikke kommer til g innom n.



Nettavisen melder at kjeder som Rema 1000, Kiwi, Coops kjeder Extra og Obs har redusert prisene til 6,90 pr. hg. Noe som er en litt hyere pris enn fjorret som var p 2,90 pr. hg. Det er fremdeles billig, men det er mulig at det ikke blir like mye hamstring i r som i fjor, men det fr bare pska vise.

Om det derimot skjer, er flere bekymret for at du skal g opp i vekt i pska. 

Men blir du virkelig feit av litt pskegodt?
Vi journalister skal f frem flere sider av samme sak, og gr dermed til verks for finne ut av hva som har blitt satt ned i pris. Vi finner ulike vinklinger, gjr research og finner gode intervjuobjekter. Denne pska har flere sunne pskevarer blitt satt ned i pris. 

Men ligger det i blodet til en nordmann hamstre inn frukt og grnnsaker i stedet for godterier, og da spesielt i pska? 



Om det du vil er handle inn pskegodt i stedet for mat, er dette helt og holdent opp til deg selv. Kan hende at blodsukkeret ditt svinger som en yo-yo i full fart, og du kjenner det p bde humr og form. Men det er det ingen andre enn du som kan gjre noe med. 

Det kan hende at du gr litt opp i vekt i pska om du spiser deg fordervet p snop og annet digg, men mye av dette er faktisk vann som du lett gr av deg igjen. Pska varer ikke s lenge, at det du gr opp i vekt, forblir der. Om du derimot har lyst til ha humret og formen p plass, anbefales det at du gr deg noen turer. Eventuelt en skitur p pskefjellet om vret tillater det. Bli med barna dine lek i snen, eller spill fotball med dem om det ikke er sn. 

Det viktigste i pska er tross alt ha det fint i lag med dem du er glad i.

  • 04.04.2017 kl. 22:30

God pske!

Dette er meg for tiden. Ser ikke ut som meg selv. Merkelig hva 13 ekstra kilo på kroppen gjør. Men hva gjør vel det? Det er påskeferie! Og endelig har jeg tid til sying og negledesign. Noe jeg skal gjøre i morgen. Er for støl til å dra på trening igjen. Restitusjon er også viktig, vet du!

  • 04.04.2017 kl. 16:35

Kjrer i gang N!

Bare en liten vennlig pminnelse om at live-sendingen er like rundt hjrnet.

Se den HER 


 

  • 04.04.2017 kl. 10:51

Still meg sprsml p direkten!

...Eller bare kom innom og si hallo. Alltid trivelig det ogs. 

Jeg gr LIVE for frste gang. Og for de som vil vre med p livesendingen kan du finne den her: 
TRYKK

Jeg gr live 1700. Gleder meg til se deg der! 
* En pminnelse kommer en halvtime fr p bloggen. 



 

  • 03.04.2017 kl. 14:44

Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!

Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklr og et dyrt medlemskap p treningssenter for g ned i vekt, er oppskrytt. Hvorfor ikke like s gjerne ta stua til bruk?

Det er tre ord som gr igjen om man skal ha suksess ved g ned i vekt: Kosthold, trening og repetisjon. Ikke hvor man trener eller hvilket utstyr man har.


UNDVENDIG: dra en tur p treningssenter er undvendig om du skal ned i vekt.

Hvor ofte og hva?
Til begynne med er det fint med en-to treninger i uka. Etterhvert kan man tilfre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett komme i aktivitet. Gr det ikke ukentlig til begynne med, er det bare gi seg i kast med treningen igjen. Det tar omtrent 20 dager f en ny vane, s ikke fortvil om du ikke fr det til med det frste. Det er fullstendig normalt, bare prv igjen.

Det variere kan vre lurt. Her kan det f.eks. innebre en cardiokt p stuegulvet, noen styrkevelser, en time med dans eller en joggetur. Eller hva med yoga? Prv vr litt ekstra aktiv der du kan vre det. Dette kan vre samtidig som du ser p TV, nr du lager mat, og gjr husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjr det tilstrekkelig? 



Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved lpe opp og ned, bruke et helt vanlig tau som hoppetau er ogs mulig. 

Gjr velsene riktig!
Noe av det viktigste for unng slitasje p muskler og ledd nr man trener, er gjre velsene riktig. For eksempel kan en enkel svai i ryggen nr du gjr planken kan gi deg fle ryggsmerter.

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon p blant annet YouTube. Dette er ogs videoer som gjr det mulig trene hjemme, ved at du fr en innfring i hvordan du skal ta velsene. La oss kalle det en virtuell gruppetime!:
Blogilates
FitnessBlender
The Body Coach TV
Yoga With Adriene

  • 02.04.2017 kl. 22:41

Begynner med radio!

Jeg er inne i veldig spennende tider for tiden, om jeg kan få si det selv. Jeg har i over en god stund vært en ivrig Girl Geek her i Trondheim. Med det kommer det spennende muligheter. Det neste som står på planen er å gå igjennom det vi lærte på DIGS her om dagen. Nemlig podcast. Girl Geek er i oppstarten for høstens radiosendinger og fra høsten av kan du høre oss på Radio Trondheim.

Dette blir spennende!

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits