• 27.06.2015 kl. 18:49

Snakkes i Mallorca!



Akkurat n sitter jeg og mitt reiseflge utenfor Simply & Good p Vrnes flyplass og venter p boardingen som starter 1905. Vi har vrt her en del timer n og gleder oss masse til reise til sydeligere strk. Det blir litt godt det kjenner jeg. Men vet du hva jeg vknet opp til? Solskinn! I Trndelag! Jss, ser ut som om mine medtrndere ogs, endelig, fr en sommer. Men vi kommer til f det varmest likevel, mwohahah! Hper bare ikke det blir ulidelig varmt. Jaja, vi snakkes nr vi kommer frem!







  • 24.06.2015 kl. 18:27

-25 kg - Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig?
- Ja, det er det!


Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklr og et dyrt medlemskap p treningssenter for g ned i vekt, er oppskrytt.

I noen tilfeller s er det som bremser ned fremgangen og i det hele tatt f startet, tanken over at alt skal vre s perfekt hele tiden. Det er jo dette man blir presentert for i media, s da m jo dette vre det ideelle. Sannheten er derimot tre enkle ord: Kosthold, trening, repetisjon.

LES OGS: Vinn over deg selv - gjr det til en lek





Hvordan begynne?
Om jeg kan f snakke ut i fra meg personlig, s var det lurt for meg ta det i sm steg. Det handlet like mye om gjre det til en vane som bli glad i treningen. Husker jeg ble s glad for at vi p folkehgskolen hadde rebus som gjorde at vi mtte springe fra post til post. Det strakte seg ikke over s lang tid (som ca. et kvarter) og jeg hadde fr p dagen gtt meg en tur til butikken. Gleden over vre i aktivitet kan komme s lett, det handler rett og slett ikke om stresse med det - men heller vre glad for de gangene man fr seg over drstokkmila.

Hvor ofte og hva?
Til begynne med er det fint med et par treninger i uka. Etterhvert kan man tilfre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett komme i aktivitet. Det variere kan vre lurt. Her kan det f.eks. innebre en cardiokt p stuegulvet, noen styrkevelser, en time med dans eller en joggetur. Prv vr litt ekstra aktiv der du kan vre det. Dette kan vre mens du ser p TV, mens du lager mat, og gjr husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjr det tilstrekkelig?


LES OGS: Hjemmelagde og sunne knekkebrd - spis med god samvittighet




Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved lpe opp og ned, bruke et helt vanlig tau som hoppetau er ogs mulig.

Gjr velsene riktig!

Skal jeg vre dnn rlig, s er noe av det verste jeg ser folk som ikke har greie p sine velser. Det er s viktig gjre velsene riktig for unng undvendig slitasje og skader p ledd og muskler. En enkel svai i ryggen nr du gjr planken kan gi deg fle ryggsmerter. Og jeg skriver dette fordi jeg oppriktig bryr meg om deg - lr deg hvordan velsene skal gjres fr du gir deg i kast med dem!

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon p blant annet youtube. Dette er ogs videoer som gjr det mulig trene hjemme:
Blogilates
FitnessBlender

ogs min elskede
TribeSports


#trening #livsstil #kosthold #nedivekt #stuetrening #helse #mat #travelhverdag #hjemmelaget #fit #slank #tidsklemma

  • 23.06.2015 kl. 19:48

Bruker du parfymen rett?

Har du noen gang lurt p hvor de mest strategiske plassene for pfringen av parfyme er? Prv deg frem med disse omrdene, og kanskje du fr en ny favoritt-kroppsdel!

💖 Hndleddene
Dette er et varmt omrde av kroppen og det blir da derfor ideelt spraye godlukten p dette omrdet, siden duftmolekyler reagerer p varme. Det er ogs ett omrde som sjeldent svetter, s du slipper svettelukt iblandet godlukten.

💖 Bak rene
Dette er et omrde som ofte fr vre i fred, noe som kan vre bra for duften. For skaper du friksjon der du har pfrt parfymen, sies det at den vil forsvinne mye raskere.

💖 Baksiden av nakken
Varmt omrde som blir skjult av hret, om man har langt hr. Derfor vil lukten bli litt kamuflert.

💖 Uttringningen
Her samler det seg mye varme, som igjen fr duftmolekylene til reagere.

💖Hret
Om du har lyst til spre parfymen litt rundt p omgivelsene ved enten bevege hodet eller kaste p hret, kan dette omrdet vre perfekt for deg. Er du ogs p date eller tilfeldigvis mter den du liker ekstra godt, vil du automatisk kaste litt p hret - noe som gjr jobben for deg. Man vil jo ogs gjerne vre ekstra fin for sin utkrede, s her fr du automatikken inn! Du strler og lukten kommer mot han eller henne, personen kommer til falle pladask!

💖 Knehasene
Enda et omrde som er varmt og som sjeldent svetter. Duftmolekyler har ogs det med stige oppover, s man er ikke ndt til vre p knehyde med deg for kjenne godlukten.

💖Klrne
Gir en mild effekt som ikke blander seg med din naturlige parfyme. Dette kan gjre at parfymen blir mer lik den opprinnelige flakonge-lukten.


Det m forresten sies at man ikke skal overdrive bruken av parfyme. S for all del ikke spray p alle omrdene, men velg deg ut 1-2 omrder og du vil lukte himmelsk!

Fun fact: Om du liker vre kinky s vil visstnok det gni sin egen helt sregne lukt (den som man finner nedentil) over halsen virke forfrende. S vil du ha napp p byen? Gjr det som du aldri trodde du kom til gjre. Men om det er s hygienisk, det er en helt annen sak...


#parfyme #kropp #duft #klr #tips #godlukt #blogg #hverdag #ferie #sommer

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits