• 27.06.2015 kl. 18:49

Snakkes i Mallorca!



Akkurat nå sitter jeg og mitt reisefølge utenfor Simply & Good på Værnes flyplass og venter på boardingen som starter 1905. Vi har vært her en del timer nå og gleder oss masse til å reise til sydeligere strøk. Det blir litt godt det kjenner jeg. Men vet du hva jeg våknet opp til? Solskinn! I Trøndelag! Jøss, ser ut som om mine medtrøndere også, endelig, får en sommer. Men vi kommer til å få det varmest likevel, mwohahah! Håper bare ikke det blir ulidelig varmt. Jaja, vi snakkes når vi kommer frem! 







  • 24.06.2015 kl. 18:27

-25 kg - Ned i vekt i egen stue

Er det virkelig mulig? 
- Ja, det er det!


Det at man trenger fancy utstyr, siste skrik av treningsklær og et dyrt medlemskap på treningssenter for å gå ned i vekt, er oppskrytt. 

I noen tilfeller så er det som bremser ned fremgangen og i det hele tatt å få startet, tanken over at alt skal være så perfekt hele tiden. Det er jo dette man blir presentert for i media, så da må jo dette være det ideelle. Sannheten er derimot tre enkle ord: Kosthold, trening, repetisjon. 

LES OGSÅ: Vinn over deg selv - gjør det til en lek





Hvordan begynne? 
Om jeg kan få snakke ut i fra meg personlig, så var det lurt for meg å ta det i små steg. Det handlet like mye om å gjøre det til en vane som å bli glad i treningen. Husker jeg ble så glad for at vi på folkehøgskolen hadde rebus som gjorde at vi måtte springe fra post til post. Det strakte seg ikke over så lang tid (som ca. et kvarter) og jeg hadde før på dagen gått meg en tur til butikken. Gleden over å være i aktivitet kan komme så lett, det handler rett og slett ikke om å stresse med det - men heller være glad for de gangene man får seg over dørstokkmila. 

Hvor ofte og hva?
Til å begynne med er det fint med et par treninger i uka. Etterhvert kan man tilføre en eller to dager ekstra. Det viktigste er uansett å komme i aktivitet. Det å variere kan være lurt. Her kan det f.eks. innebære en cardioøkt på stuegulvet, noen styrkeøvelser, en time med dans eller en joggetur. Prøv å vær litt ekstra aktiv der du kan være det. Dette kan være mens du ser på TV, mens du lager mat, og gjør husarbeid. Visste du forresten at en times husarbeid kan telles som en treningsrunde bare man gjør det tilstrekkelig? 


LES OGSÅ: Hjemmelagde og sunne knekkebrød - spis med god samvittighet




Ta huset til bruk
Har du ikke fancy utstyr som vekter og yogamatte? Fortvil ikke! Her er det fullt mulig å bruke tomme colaflasker som vekter, bare fyll de opp med vann. Bruk noen pledd du ikke er redd for som matte og bruk trappene ved å løpe opp og ned, å bruke et helt vanlig tau som hoppetau er også mulig. 

Gjør øvelsene riktig!

Skal jeg være dønn ærlig, så er noe av det verste jeg ser folk som ikke har greie på sine øvelser. Det er så viktig å gjøre øvelsene riktig for å unngå unødvendig slitasje og skader på ledd og muskler. En enkel svai i ryggen når du gjør planken kan gi deg fæle ryggsmerter. Og jeg skriver dette fordi jeg oppriktig bryr meg om deg - lær deg hvordan øvelsene skal gjøres før du gir deg i kast med dem! 

Internett
Internett er og forblir en helt genial oppfinnelse. Du kan finne mye god treningsmotivasjon på blant annet youtube. Dette er også videoer som gjør det mulig å trene hjemme:
Blogilates
FitnessBlender

også min elskede
TribeSports


#trening #livsstil #kosthold #nedivekt #stuetrening #helse #mat #travelhverdag #hjemmelaget #fit #slank #tidsklemma

  • 23.06.2015 kl. 19:48

Bruker du parfymen rett?

Har du noen gang lurt på hvor de mest strategiske plassene for påføringen av parfyme er? Prøv deg frem med disse områdene, og kanskje du får en ny favoritt-kroppsdel!

💖 Håndleddene
Dette er et varmt område av kroppen og det blir da derfor ideelt å spraye godlukten på dette området, siden duftmolekyler reagerer på varme. Det er også ett område som sjeldent svetter, så du slipper svettelukt iblandet godlukten.

💖 Bak ørene
Dette er et område som ofte får være i fred, noe som kan være bra for duften. For skaper du friksjon der du har påført parfymen, sies det at den vil forsvinne mye raskere.

💖 Baksiden av nakken
Varmt område som blir skjult av håret, om man har langt hår. Derfor vil lukten bli litt kamuflert.

💖 Uttringningen
Her samler det seg mye varme, som igjen får duftmolekylene til å reagere.

💖 Håret
Om du har lyst til å spre parfymen litt rundt på omgivelsene ved å enten bevege hodet eller kaste på håret, kan dette området være perfekt for deg. Er du også på date eller tilfeldigvis møter den du liker ekstra godt, vil du automatisk kaste litt på håret - noe som gjør jobben for deg. Man vil jo også gjerne være ekstra fin for sin utkårede, så her får du automatikken inn! Du stråler og lukten kommer mot han eller henne, personen kommer til å falle pladask!

💖 Knehasene
Enda et område som er varmt og som sjeldent svetter. Duftmolekyler har også det med å stige oppover, så man er ikke nødt til å være på knehøyde med deg for å kjenne godlukten.

💖 Klærne
Gir en mild effekt som ikke blander seg med din naturlige parfyme. Dette kan gjøre at parfymen blir mer lik den opprinnelige flakonge-lukten.


Det må forresten sies at man ikke skal overdrive bruken av parfyme. Så for all del ikke spray på alle områdene, men velg deg ut 1-2 områder og du vil lukte himmelsk!

Fun fact: Om du liker å være kinky så vil visstnok det å gni sin egen helt særegne lukt (den som man finner nedentil) over halsen virke forførende. Så vil du ha napp på byen? Gjør det som du aldri trodde du kom til å gjøre. Men om det er så hygienisk, det er en helt annen sak...


#parfyme #kropp #duft #klær #tips #godlukt #blogg #hverdag #ferie #sommer

  • Maren S. Helgemo - Ned 25 kg, + 13 men de SKAL forsvinne!

    Maren Solem Helgemo er journalistikkstudent, frilanser, Girl Geek og en irriterende telefonintervjuer. Hun har tidligere vært opptatt av å holde seg i aktivitet og gikk ned 25 kg. Nå har 13 kg kommet tilbake og disse skal ned.


    KONTAKT


    marenhelgemo@hotmail.com

    Søk

    Bla i bloggen


    Bloggdesign

    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
    hits